Robert Shelton – New York Times van 29 september 1961


“En wat doet hij dan wél?”, vroeg ik brutaal. Toen was het heel even stil, waarna ze verkondigde: “Hij léést boeken!”, en ze sprak dat uit alsof het hier om een bijzonder vieze afwijking ging. Ze schakelde over naar de overtreffende trap van walgelijkheid: “Zulke dikke boeken!” Dat zei ze terwijl ze tussen duim en wijsvinger toch zo’n ruime vijf centimeter aangaf. Maar het ergste kwam nog: “Meestal gaan die boeken over het leven van Bob Dylan. En hij heeft dan altijd zo’n raar trekje om zijn mond, als hij dat leest, zo iets engs dat ik er bang van word.”

Dit komt uit een column van Marc Didden in De Morgen van een paar weken geleden.

Ik was verrast….het zou over mij kunnen hebben gegaan.

In mijn archief vond ik dit : een artikel uit de New York Times van 29 september 1961. Hier is het artikel van Robert Shelton over die nieuwe jonge snaak in Gerde’s Folk City, Bob Dylan.

Dit is het artikel dat de deuren openden voor de jonge Dylan, o.m. naar de Columbia Studio’s waar hij binnenkort zijn eerste plaat zou opnemen.

Dit bericht werd geplaatst in Bob Dylan, Muziek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

