De Films in Halle in de week van 11 tot 17 Mei 1962

IMG_0001

Ik heb de onhebbelijke gewoonte om dingen – zonder veel belang – bij te houden. Gisteren vond ik op mij zoldertje deze ouwe “Gazet van Halle” uit Mei 1962. Ik was verbaasd over het filmaanbod in die tijd.

Het lijkt wel of dat allemaal uit de prehistorie komt. Ik herinner mij nochtans levendig dat ik met mijn peter naar de film ben gaan kijken. 3 uur spektakel inderdaad, en ik was onderste boven van de kruisigingsscène op het einde van de film.

In die tijd waren er vier “cinema’s” in Halle, Plaza, Harmonie, Rio en Concordia. Alles is weg nu.

In de gazet van Halle stond ook de zgn “Filmleiding”, Katholiek natuurlijk maar passend in het tijdsbeeld.

Ongelooflijk is ook de bijkomende advertentie van Ciné Plaza om te zeggen dat transport wordt voorzien – heen en terug – met bussen naar naburige gemeenten (!)

 

IMG_0003IMG_0004

IMG_0002IMG_0006

Dit bericht werd geplaatst in Film, Halle. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

